Skip links

Ameliorarea tensiunii digitale a ochilor.

Cunoaștem că, fără să citim neapărat studii de specialitate, societatea digitală creează printre cele mai multe probleme oculare. Descoperim zi de zi, în rândul clienților noștri din categoriile de copii, adolescenți și tineri adulți, spasme oculare și chiar miopie digitală.

O consultație optometrică sau oftalmologică adecvată previne avansarea acestor probleme în timp.

Dar, să trecem la subiectul articolului de astăzi.

Dacă nu ai timp să ajungi într-unul din magazinele noastre, uite 8 sfaturi pentru acasă despre cum să îți ferești ochii de tensiunea digitală zilnică.

Cum să-ți ferești ochii de tensiunea digitală zilnică.

1. Folosește surse de lumină adecvate.

Când utilizați un device pentru activitatea de zi cu zi, încercați să reduceți lumina ambientală din camera în care lucrați, atât cea care provine din exterior, cât și cea creată în interior cu ajutorul becurilor sau LED-urilor.

2. Ia pauze regulate.

Pauzele regulate nu ajută doar la detensionarea mușchilor oculari, dar și la detensionarea mușchilor corporali. Ia-ți o pauză de 10 minute după o oră de lucru continuu în fața laptopului sau monitorului.

3. Fă exerciții pentru ochii tăi.

După o oră în care aceștia au stat fixați în lumina albastră a laptopului sau monitorului, ochii tăi au nevoie de câteva “întinderi”. Îți recomandăm să-ți ridici privirea din device-ul folosit și să te focusezi asupra unui obiect la distanță, pentru 20 de secunde. După, închide-i pentru 10 secunde. Acest exercițiu ar trebui să ajute mușchii oculari să se relaxeze.

4. Ajustează-ți setările de display.

Chiar dacă nu accesăm acele setări poate niciodată, este un bun exercițiu să încerci ceva nou astăzi. Reglează-ți nivelurile de luminozitate și modifică-ți dimenisiunea textului și a imaginilor pentru a face totul mai ușor de procesat și mai confortabil pentru ochii tăi. Revizuiește-ți aceste setări lună de lună și asigură-te că funcționează în continuare pentru tine.

5. Clipește mai des!

Poate nu-ți dai seama, dar atunci când lucrăm în fața laptopului sau monitorului, uităm să clipim. Dacă devenim conștienți de acest fapt și controlăm procesul de clipire, putem preveni uscarea și iritarea ochilor.

6. Nu subestima o dietă bogată în vitamine.

Da. O dietă bogată în vitamine poate ajuta la ameliorarea tensiunii digitale.

Îți recomandăm să citești articolul nostru despre alimentele care ajută la îmbunătățirea vederii (este și tradiționalul morcov inclus): https://gama-optic.ro/2020/12/08/avem-nevoie-de-vitamine-pentru-ochii-nostri/

7. Modifică-ți postura la birou.

Ecranul laptopului sau al computerului ar trebui să fie la o distanță de 40-50 de centrimetri de privirea ta. Centrul ecranului ar trebui să se poziționeze la aproximativ 10-15 grade sub ochi pentru o postură confortabilă a capului sau gâtului.

8. Poartă ochelari cu protecție la calculator.

Nu în ultimul rând, este important să-ți protejezi ochii cu o pereche de ochelari cu protecție la calculator.

Leave a comment