Avem nevoie de vitamine pentru ochii noștri?

Nu este nevoie să vină anotimpul rece ca să ne dăm seama că avem nevoie de vitamine. În fapt, oricând este un moment propice de a ne lua elementele hrănitoare din suplimentele alimentare.

Ochiul este un organ la fel de important ca toate celelalte. De aceea, pe lângă consultul optometric anual, este bine să-i oferim și un plus de putere. Cum? Prin vitamine.

Vitamine indicate pentru păstrarea sănătății ochilor.

Numeroase cercetări în acest domeniu au descoperit diferitele funcții ale vitaminelor și modul în care acestea funcționează pe termenul lung în păstrarea sănătății oculare.

Vitamina A și Zinc – susține sănătatea ochilor și a vederii normale;

Lucrul excesiv în fața calculatorului sau al oricărui instrument digital, lumina puternică (mai ales provenită în anotimpurile extreme: iarna și vara), precum și șofatul pe timp de noapte cresc nevoia de vitamina A. Deși aceasta are o influență asupra mai multor părți din organism, vitamina A este recunoscută sub denumirea de Vitamina Ochilor.

Vitamina C, Vitamina E și Seleniu – antixoidanți împotriva radicalilor liberi;

Pentru reducerea oxidanților liberi, corpul nostru are un scut protectiv format, în special, din Vitamina C, vitamina E, și Seleniu.

Vitamina C este caracteristica principală, pe lângă gustul nemaipomenit, al citricelor, ardeiului roșu sau căpșunelor. Vitamina E este găsită în special în uleiuri vegetale (înainte de prăjire). Seleniul este ușor de găsit în produse animale, carne și pește.

Luteina și Zeaxentina – pentru sănătatea maculară;

Macula este zona cea mai mică din centrul pupilei care este responsabilă pentru acuitatea vederii și pentru obținerea contrastului. Denumirea sa informală – pata galbenă – provine tocmai din prezența pigmenților de luteină și zeaxentină.

Pentru că luteina și zeaxentina par a fi denumiri aparte, acestea pot fi reprezentate prin prezența lor majoră în alimente precum sparanghel, spanac proaspăt (înainte de fierbere) și pătrunjel.

DHA – acizi grași Omega 3 pentru sănătatea ochilor și a glandei lacrimale.

Acizii grași Omega 3 sunt cel mai întâlniți în țesutul creierului și în celulele vizuale. Sunt extrem de importanți în structura retinei și au un rol determinant pentru menținerea vederii normale mai mult timp. 

Acești acizi se găsesc sub forma lor nutritivă în hering, macrou sau somon. De altfel, aproape toate ambalajele din supermarketuri conțin un acid gras.

De ce nu este îndeajuns să avem doar o dietă echilibrată?

Chiar dacă menținem o dietă echilibrată în ceea ce privește valorile nutriționale ale fiecărei mese și ale gustărilor, acestea nu mai sunt îndeajuns. Există diverse modificări în alimentele găsite în piață, în supermarket-uri (și poate chiar și la noi în grădină), acestea pierzându-și o mare parte din vitamine.

În acest caz, trebuie să venim cu un supliment alimentar – de preferat din plante – care să acopere golul din mesele noastre. Aceste suplimente alimentare pot veni sub forma unor pastiluțe din plante sau sub formă lichidă (aloe vera, lăptișor de matcă sau tinctură de propolis).

Articole similare